LogMeIn heeft twee tools ontwikkeld voor samenwerking en presentatie.
1) GoTo Meeting enerzijds om in teams te werken en presentaties te verrichten voor bijvoorbeeld vergaderingen en video conferencing. Ook screen sharing behoort hier tot de mogelijkheden.
2) GoToWebinar anderzijds om professionele webinars te organiseren, met alle commerciële mogelijkheden die je mag verwachten van dergelijke software. Omdat er voor iedere service een los abonnement vereist is, zal een organisatie moeten afwegen welke functionaliteit het beste aansluit op de werkzaamheden en ambities. Beide platformen beschikken over een uitgebreide toolset waardoor je niet snel tegen beperkingen aan zult lopen.
De interface van GoTo Meeting en Webinar is duidelijk en overzichtelijk. Er zijn volop opties maar ze zitten niet in de weg. Dat geldt ook zeker voor de mobiele apps, die geoptimaliseerd zijn voor andere beeldscherm types. Zo krijgt iedere gebruiker op hun scherm de meest optimale gebruikerservaring tijdens een meeting. Dit is niet alleen van belang bij teamoverleg, ook bij leads genereren en verkopen tot stand brengen mag de techniek niet in de weg staan. Daarnaast is er ook een uitgebreide handleiding van go to meeting te vinden. Een feature die zeker niet onvermeld mag blijven is de live simulatie. Dit betekent dat een webinar die al eerder is opgenomen op een ander moment vertoond kan worden met behoud van alle interactieve functionaliteit. Het is dus geen statische video, voor het publiek lijkt het op een live presentatie. In de GoToWebinar software zit deze functionaliteit al ingebakken.
14 dagen gratis proberen klik hier
Bij de GoTo Meeting software wordt gerekend per gebruiker, bij GoToWebinar per host. Daarom liggen de kosten bij Meeting aanzienlijk lager om in te stappen. Voor Meeting is er de keuze uit Professional (tot 150 deelnemers), Business (tot 250 deelnemers) en Enterprise (tot 3000 deelnemers). Voor webinars is er Starter (tot 100 deelnemers), Pro (tot 500 deelnemers) en Plus (tot 1000 deelnemers). De tarieven zijn per maand berekend maar worden per jaar gefactureerd. Er is een gratis 7-dagen proefperiode zodat je zonder risico’s aan de slag kunt gaan.
Het is enerzijds handig dat ze niet alle functies op een hoop hebben gegooid binnen één applicatie, het is wel jammer dat beide services opties bieden die uniek zijn. Zo moet je keuzes maken, marketing professionals zullen dan voor GoToWebinar kiezen. Met drie abonnementen is er voldoende ruimte voor zowel kleinere als grote organisaties om aan de slag te gaan met dit platform. Met name de mobiele ondersteuning is dik in orde, wat lang niet altijd het geval is bij webinar software.
Wil je graag Go To Meeting vergelijken met andere webinar software systemen? Ga naar https://webinarsoftware.nl/webinar-software-vergelijken en kies de beste webinar software die bij jou past.
5211 SM 's-Hertogenbosch